نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی

Important points for making a teaser
بدون شک مهمترین ابزار برای بازاریابی و فروش یک محصول یا خدمات، تبلیغات است. بخش عظیمی از تجارت، فرهنگ، هنر، ورزش، تکنولوژی، سیاست و بسیاری دیگر از جنبه‌های اجتماعی زندگی ما، مستقیما تحت تاثیر تبلیغات قرار دارد. سالانه میلیاردها دلار، هزینه‌ی تبلیغ کالاها و خدمات شرکت‌های چند ملیتی در سراسر دنیا می‌شود و بزرگترین مدل‌ها و سوپراستارهای سینما و ورزش در مقابل دوربین، به معرفی محصولات این شرکت‌ها می‌پردازند. نه تنها تکنولوژی، سیاست، ورزش، رسانه‌ها و حتی هنر در خدمت صنعت تبلیغات قرار دارند که حتی علم نیز در تلاش است تا با به کارگیری توانمندی‌های خود، مخاطب را برای پذیرش بهتر یک تبلیغ و در نهایت خرید یک محصول متقاعد نماید؛ به عنوان مثال، شاخه‌های مختلف روانشناسی مانند مکتب گشتالت‌گرایی برای بهره‌وری تبلیغات به کار گرفته می‌شود. در این محتوا از وب‌سایت استودیو نماد، سعی داریم راجع به نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی که یکی از موثرترین گونه‌های تبلیغات است، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

انواع تیزر تبلیغاتی

صرف نظر از محتوای تیزر تبلیغاتی که پیام تبلیغی خود را مستقیم منتقل کند و یا اینکه رمزآلود و غیر مستقیم باشد، یکی دیگر از نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی ، قالب تیزر تبلیغاتی است که به دو شکل کلی رئال و یا انیمیشنی ساخته می‌شوند.
 
البته ممکن است در برخی از تیزرهای تبلیغاتی یک فرم ترکیبی نیز به کار گرفته شود یعنی بخش‌های رئال و انیمیشن هر دو در یک تیزر استفاده شوند.
 
در تیزر رئال، فضاها و کسانی که در فیلم نقش بازی می‌کنند، واقعی و حقیقی هستند؛ در حالی که تیزر تبلیغاتی انیمیشنی، ممکن است شکل‌های مختلفی مانند، موشن گرافیک ، اینفوگرافی ، کارتون ، انیمیشن و غیره داشته باشد. البته از لحاظ موضوع و  پلت فرم پخش نیز، تیزر‌ها به صورت، تبلیغاتی، صنعتی، تلویزیونی و اینترنتی تقسیم می‌شوند که تیزهای اینترنتی زیرگروه اینستاگرامی، یوتیوپی و غیره را دارد.
 
تیزر رئال : از افراد و فضاهای واقعی در ساخت کلیپ استفاده می‌شود.
تیزر انیمیشن : می‌تواند کارتونی یا موشن گرافیک یا نمونه‌های دیگری باشد.
تیزر ترکیبی : که می‌تواند ترکیبی از موارد فوق باشد.

مزیت‌های ساخت تیزر تبلیغاتی

کمتر کسی است که ارزش و اهمیت صنعت تبلیغات را در افزایش فروش و کسب بازارهای تازه درک نکند. وقتی یک کالا یا خدمات در یکی از قالب‌های تبلیغاتی توسط مخاطب دیده می‌شود، ( به خصوص اگر موضوع یک تبلیغ قوی در کار باشد ) یک حس  آشنایی و صمیمیت بین مخاطب و آن کالا به وجود می‌آید.
 
حتما برای شما هم پیش آمده است که در یک فروشگاه با طیف مختلف و برندهای متفاوتی از یک کالا مواجه شده‌اید و به صورت کاملا ناخودآگاه یکی از برندها برایتان حسی آشنا داشته است! این موضوع تاثیر مستقیم تبلیغات بر ناخودآگاه ذهن شما است.
 
در بین انواع تبلیغات ، شاید هیچ کدام پُر کاربردتر و سودمندتر از تیزر‌های تبلیغاتی نباشد. ماندگاری و اثربخشی تبلیغات در قالب فیلم، بسیار بیشتر از بیلبورد‌ها، آگهی‌های چاپی در روزنامه و مجلات و مانند اینها است. تیزر تبلیغاتی علاوه بر این که باعث ایجاد حس اعتماد مشتری می‌شود، می‌تواند یک مشتری مردد را برای خرید محصول مصمم کند! به لطف فضای مجازی، تیزر‌ها گستره جغرافیایی بازار و مشتریان شرکت را افزایش می‌دهد و رقابت بین شرکت‌ها و برندها را بالاتر برده و به نوآوری منجر می‌شود.
 
یکی دیگر از مزیت‌های ساخت تیزر‌های تبلیغاتی ، امکان به اشتراک‌گذاری آنها است. در گذشته برادکستینگ یا پخش عمومی تبلیغات در تلویزیون و رسانه‌های تصویری، کاملا یک سویه بودند و مخاطب تنها بیننده بی اختیار یک تیزر تبلیغاتی بود؛ در حالی که با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مخاطب امروز هم حق انتخاب بیشتری برای دیدن انواع تبلیغات دارد و هم می‌تواند با به اشتراک‌گذاری آن، در بهتر دیده شدن تیزر کمک کند. دقیقا به همین دلیل است که شرکت‌های سازنده‌ی تیزهای تبلیغاتی سعی دارند، تیزهای تبلیغاتی داستان‌واره و جذاب بسازند به طوری که خود مخاطبان، عاملان پخش و اشتراک‌گذاری تیزرها باشند.
The advantage of making a teaser

سخن پایانی

ساخت یک تیزر تبلیغاتی کاری خلاقانه و بسیار هنرمندانه است و نمی‌توان از کنار آن به طور سَرسَری و سهل‌انگارانه گذشت زیرا نتیجه‌ی معکوس دارد و به نوعی یک ضد تبلیغ محسوب می‌شود. یک تیزر تبلیغاتی خوب، به هر شکل و از هر نوعی که باشد، می‌تواند تا سال‌ها در ذهن مخاطب ماندگار باشد و او را نسبت به کسب‌وکار و برند شما، وفادار سازد. اینگونه است که برخی از تیزرهای تبلیغاتی هنوز هم پس از سال‌ها و دهه‌ها که از زمان ساخت آن‌ها می‌گذرد، هنوز هم مخاطب دارند و هنوز هم دیده می‌شوند و با وجود بارها دیدن، کماکان برای مخاطبان، جالب توجه هستند.
اگر چه ساخت یک تیزر تبلیغاتی خوب و باکیفیت هزینه‌بر است و در ابتدای کار، هزینه‌ی زیادی را بر شما تحمیل می‌کند اما در نهایت، موفقیت آن منجر به موفقیت کسب‌وکار و برند شما خواهد شد، به طوری که چندین برابر هزینه‌ای که انجام شده‌ است، به جیب شما باز خواهد گشت.
شرکت شارن با کادری مجرب اماده مشاوره دادن به شما برای ساخت تیزر وهمکاری در ساخت تیزر می باشند
Share on email
Share on whatsapp
09122442785